Saturday, May 14, 2011

~~~ study week + mggu exam ~~~

bertemu kmbali setelah lme blog nie berhabuk...pe yg ak nk cerita???
sebnarnya idea nk crita bnda nie da lama duk berlegar2 lam kpala aku nie...tp mase x izinkan ak untuk melontr kan idea aku nie...
pngalaman yg leh d katakan rutin ak n kawan2 lau masuk stdy week + mggu exam nie dr 1st semester hgga la skrg semester 6...ni bkn semester last tau bg aku n kawan2 kat cni...sem depan jumpa lg sbb cos kami 4 thun..pergghhh...lme gak kami d cnie....tp ase nye cam sekejap jew n stdy week lak aku x pernah balik umah pon...konon duk cnie nk stdy la kan3..konon nye la...hehhe.. tp, pe pngalmn tu????
ok2...lex3....im sorry>>>da cam tagline Amir Maharaja Lawak lak kn3....
citer nya cam nie ::
sem 1>> kami ni masih baru d cni....n semangat berkobar2....mcm2 lam kpala, misi, visi, bnyak lg la....harapan orang tua lgi...so, xde sgt aktiviti plik nye...stdy n game jew lau bosan sgt...matlamat, fokus exam n pointer terbaik....nie crta sem 1....
Sem 2>> apa agak2 korang la kami wat????ermm???stdy bagai nak rak lg????fokus????ulang p mai library...yer la kan, da sem dua, kna la wat anjakan paradigma...positif drp sem 1 kan...tp.....x pon...kmi buat plik lg....bilik da mcm salon....make up2, pakai lawa2...tp...sume 2 x lari jauh tau...lam bilik jew...kuar bilik muka da normal balik da...hehehe,,...xde nya makeup2, mlaram2 nie....(malu kot nk kuar ngan muka ntah ape2)...
Sem 3>> up skit sem ni dr sem2 sebelum nie....huhuhu...nk tau??? tmpat stdy kami bkn lam bilik...tp lam pantry....pantry tu da jd cam umah da..kitaorg ltak divider yg pisahkan antara tmpat stdy ngan sinki...konon la nk seprate jd 2 bhagian as dapur n ruang tamu....setle yg tu, kami basuh lantai pantry tu n sape2 pon x d bnarkan bawa msuk kasut @ selipar @ yg seangkatan dengannya,,,,x leh bawak masuk...heheehe...lam pantry tu bkn nye d pnuhi buku jew, tp ngan stok makanan asasi kami kat cni cam megi, minuman 3 in 1, teh, nescafe....sume ad...cam kdaipon ad da...bilik hnya kami msuk tuk tdo, tkar baju n solat jew...lain2 tujuan sume kat pantry tu la...hehhehe...siap ad tmpat tuk baring2 g time da ltih badan...n lam pantry tu gak kami jdi kan klas menari...tarian entah ape2...asal reles kpala otak dah...hehehe...
Sem 4 >> hehehe,,,sem nie kami da pencen dr wat keje2 mngarut tu sume...tp, xde la fokus stdy 24 jam....huhu,,,satu kpayahan tol la lau nak fokus....nak tau kami wat pe???ermmm....cari crite ngan membe2, downlod bebanyak n nonton la...dr satu crita ke satu crta lain, korea...inggeris...melayu...jepun...china...hgga la mata ngantuk!! pas ngantuk, kami tdo....tu la...da jd sunior...bru setahun jgung jd senior da tnjuk belang nya...
Sem 5 >> ermmmsem nie ak tukar bilik naik paras 2...x banyak keje2 gileer yg ak wat...stdy jew...boring ngat, kacau jiran sebelah....leh d kata kan sem nie, sem aku muhasabah dri la...tp time nie ak actve FB...24 jam kot tu je keje nye..
Sem 6>> sem nie???hukhuk...ak da trun bilik asal aku kat bawah n duk ngan geng2 ni smula...errmmm...kerana da bnyak kami trima kad kawen dr sahabat2, jmputan mjlis tunang la...n mcm2 la..sume kait ngan kawen...kawen..kawen...so, rentetan prkara tue, hampir satu paras pnghuni kat blok aku nie duk gatai berinai..kalah pngantin yg sebenar2 nya...haaa...tu diaaa...pakai lak inai segera yg pakai picit2 tue...pakai sekejap jew da setle..tp lpas 2 mggu kne tmbah lg coz cpat bnar pudar wane nye...huhu...tu la keje kami...kpd sahabat2 yg akan mndrikan rumahtangga, semoga berkekalan hgga akhir nyawa...:-)...
~~haaa,,amacam????mngaryt kan??x de keje cri keje kn3....hehhe..ytp ni la d kata kan knangan yg x mungkin ak lupakan sampai bila2....pahit manis nye sume aku rase da....ngan kawan2 yg semmgnya berlainan ragam n prangai nya...akan aku bawa knagan bersama kalian selamanya...
LuV u Olls my pren.....
Yezzzaaa...

No comments:

Post a Comment